29 November 2011

Kelas Memandu

Assalamualaikum!

RJ   : Ok,harini belajar parking,3 penjuru dan bukit.
Gua : OK.

Gua senyum dan dalam hati yes yes yes takyah belajar jalan raya!Sebab belum apa2 lagi gua da rasa malu ngan abang RJ yang kacak dan bergaya.Almaklumlah harini first day dia ajar gua.

RJ : Bole bawak kete sendiri kan?

Gua mengangguk dengan yakin.
Gua tekan clash,start enjin,masuk gear satu.Gua angkat clash pelahan2.
Enjin mati.
  
RJ : Handbreak x turun.

*******
 Tengok gua terkial-kial,RJ masuk kete dan duduk di sebelah gua.
 Gua tesipu-sipu malu.

********************************

RJ : Ok,i turun,you buat parking.

Dengan gigihnya gua cuba fokus dan mengingati step yang telah diajar oleh cikgu gua semalam.

RJ : OK,pass.Sekarang keluar.

Dalam hati gua rasa lega.Lega setelah apa yang dipelajari selama 5jam mampu dibuat.
*Itupun setelah kena cubit dengan cikgu gua.


Gua masuk free gear.Tarik handbreak.
Gua keluar.

*******************************
RJ  : Kenapa?
Gua : Apa?

Sambil hisap rokok,RJ pandang gua dengan muka x puas hati.
Gua da rasa semacam.Gua tenung mata RJ dalam2.

Gua : Apa dia?
RJ : Apsal you keluar?
Gua : Hah?Kan tadi you cakap keluar?
RJ: Apsal you keluar kereta?

RJ tanya lagi.
Dup dap dup dap.

*******************************

RJ : Halamak ai dia ni.Maksud i keluar parking.
Gua : Huh????

********************************

RJ tahan gelak.
Muka gua rasa bahang ditambah dengan panas terik matahari.
Gua rasa nak pengsan.

*********************************

Sepantas kilat gua masuk kereta.
Gua tekup muka gua di stereng.

*******

*Sekadar terluah dalam hati gua.Maaf di atas kekasaran bahasa.

p/s : Klau cikgu lu cakap keluar,maksud dia keluar parking.Bukan keluar kereta.Faham?Kahkahkah

Bai assalamualaikum.

5 comments:

  1. lol, memang cute netri ni

    dtg follow n komen blog ni, thanks sd sudi melawat, baideway one of my watak nama dia Syrena Amer.

    sama cam tuan empunya blog ni lak muahahhaa

    ReplyDelete
  2. hahaha len kali klu takut cikgu BM anda baca blog ni.. tuka *babi tu kepada, bebi, baby, barbie, babun, babaike.. huhu. ok2 teruskan usaha supaya cepat dapat lesen then kita ronda-ronda Malaysia sama-sama k.. wkakak~ :p

    ReplyDelete